Erasmus+ projekto darbo stebėjimo vizitas Prancūzijos švietimo įstaigose
Donata 0 Comments

Erasmus+ projekto darbo stebėjimo vizitas Prancūzijos švietimo įstaigose

Kovo 28 d. – balandžio 4 d. progimnazijos mokytojos Kristina ir Daiva, psichologė Rasa ir ugdymo vadovės Renata, Inga, Oksana dalyvavo projekto Erasmus+ darbo stebėjimo vizite Prancūzijoje. Vizito metu susipažinome, kaip Prancūzijos švietimo įstaigose inovatyviais ugdymo metodais organizuojamas įtraukusis ugdymas, kaip nuo mažens mokiniai mokomi gyventi tvariai. Visą savaitę komanda svečiavosi pradinėje mokykloje ,,École Notre-Dame de la Mer“, koledže ,,College Catholique Sainte-Marie“ ir Saint-Malo esančiame licėjuje.

Mokytojos Kristina ir Renata visą savaitę stebėjo pamokas privačioje katalikiškoje pradinėje mokykloje, kurioje veikia tik keturios klasės. Įdomu tai, kad dvi klasės yra jungiamos – trečiokai mokosi kartu su ketvirtokais ir antrokai – su ketvirtokais. Tokia sistema gana sudėtinga ir kelia nemažai iššūkių mokytojams, nes tenka diferencijuoti ugdymo turinį pagal mokinių amžių. Pamoka trunka pusantros valandos, tačiau per vieną užsiėmimą gali būti dėstomi keli dalykai, pavyzdžiui: matematika, prancūzų kalba ir visuomeninis ugdymas. Pradiniame ugdyme visus mokomuosius dalykus moko vienas mokytojas. Daug dėmesio skiriama kūrybiškumui ir kritiniam mąstymui – užduotys siejamos su realiu gyvenimu, ugdant tvarumo bei pilietiškumo kompetencijas. Pamokose vyrauja rašymo užduotys, mintinas skaičiavimas, užduodama daug kritinio mąstymo klausimų, nuolat kartojami jau išmokti dalykai, dažnai naudojamos kinestetinės priemonės. IT įrankiai šioje mokykloje naudojami minimaliai.

Vertinimas ne daug skiriasi nuo mums įprasto – mokiniai mokosi trimestrais ir pusmečiais, jų pažangumas vertinamas raidėmis A,B,C,D. Mokslo metų pradžioje rašomi valstybiniai testai, kurių rezultatai padeda planuoti ugdymą ir stebėti mokinių pažangą. Vėliau kiekvienas klasės mokytojas planuoja testų rašymą pasibaigus ugdymo ciklui. Pagrindinis vertinimo tikslas – motyvuoti mokinius, parodant jų stipriąsias puses. Jei pastebimos spragos, mokytojai kartu su tėvais ieško individualių pagalbos būdų.

Vienas iš labiausiai stebinančių aspektų – lėtas, bet nuoseklus mokymosi tempas, leidžiantis kiekvienam mokiniui įsisavinti žinias. Mokykloje aiškiai matomas taisyklių ir susitarimų laikymasis: visi pradinių klasių mokiniai geba savarankiškai dirbti, girdėti kalbantį mokytoją, mandagiai bendrauti ir net patys organizuotai susitvarkyti klasę po pamokų. Pamokos šioje mokykloje prasideda 8.30 ir baigiasi 16.30. Pasibaigus pamokoms, mokiniai iššluoja klasę, susikelia kėdes ir eina į namus. Tvarkymasis laikomas natūraliu įpročiu – kiekvienas mokinys moka pasirūpinti savo darbo vieta, pakelti šiukšlę ar padėti draugui. Pertraukos vyksta tik lauke, kur mokiniai patys susikuria žaidimų erdves: šokinėja per gumas, žaidžia futbolą, stalo tenisą ar kitus žaidimus, o mokytojai per pertraukas prižiūri savo klasę, tačiau mokinių per daug nekontroliuoja.

Išgirdus Kristinos ir Renatos pasakojimą, kaip ugdomi mokiniai pradinėje mokykloje, komandos narėms Rasai, Ingai , Daivai ir Oksanai nebekilo klausimų, kodėl koledže ir licėjuje vykstančiose pamokose stebimas atsakingas ir be jokio skubėjimo darbas, o klasėse jokio triukšmo, jokio poreikio mokytojui drausminti mokinius. Visos pertraukos tik lauke (vidiniame kiemelyje, kitose mokyklos erdvėse). Nei pradinėje mokykloje, nei koledže negalima naudotis mobiliaisiais telefonas, tik licėjaus mokiniai gali naudotis ugdymosi tikslais. Švara klasėse- mokinių reikalas (kiekvienoje klasėje šluota, semtuvėlis ir šiukšlių kibiras). Koledže ir licėjuje pamokos vyksta 8.30-17.00 val. su 1,5 val. pietų pertrauka, per kurią mokiniai pietauja, dalyvauja neformaliajame ugdyme, konsultuojasi su mokytojais. Koledže ypatingai didelis dėmesys skaitmeniniam raštingumui. Mokiniai kasmet vertinasi kompetencijas, kad tiek jie patys, tiek mokytojai, tiek tėvai matytų, kurios sritys yra stiprios, o prie kurių dar reikia pasidarbuoti. Buvo smagu matyti, kad ne tik mūsų progimnazijoje, bet ir aplankytose mokyklose mokiniai turi dienoraščius, kuriuose mokosi planuoti savo mokymąsi, į kuriuos mokytojai įrašo informaciją tėvams (pagyrimus ir pastabas).

Per savaitę Prancūzijos mokyklose progimnazijos komanda susipažino su kitokiu ugdymo proceso organizavimu, apmąstė, ką ir kaip būtų galima pritaikyti mūsų progimnazijoje.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

This will close in 0 seconds