Ilgalaikis projektas „Kur išleidžiu pinigus?“
Visuomeninio ugdymo pamokose „Mokausi elgtis su pinigais“ trečiokai aiškinosi, iš kur žmonės gauna pinigų, kam išleidžia pinigus, kokia pinigų paskirtis, kaip skiriasi norai ir galimybės įsigyti prekę ar paslaugą. Mokiniai aiškinosi, kaip galima vaikams užsidirbti pinigų ir ką svarbu žinoti juos leidžiant. Taip kilo mintis organizuoti ilgalaikį finansinio raštingumo projektą „Kur išleidžiu pinigus?“ Visą savaitę trečiokai atsakingai stebėjo, kur jie išleidžia savo turimus pinigus ir duomenis fiksavo iš anksto parengtose lentelėse. Kiekvienas mokinys analizavo savo stebėjimą ir jį apibendrino. Kitą savaitę vyko technologijų veikla „Pasigamink taupyklę“, kada trečiokai iš popieriaus, panaudotų pakuočių, skardinių dėželių, stiklainių gamino originalias taupykles. Vėliau prasidėjo tiriamasis darbas, kurį atliko sudarytos mokinių darbo grupės. Jos gavo užduotis išsiaiškinti, kiek trečiokų mokykloje perka pietus, kiek perka pietus ir užkandžius, kiek perka tik užkandžius, koks produktas perkamiausias, kurią savaitės dieną trečiokai išleido daugiausia pinigų ir kiek iš viso per savaitę išleido pinigų. Trečiokai argumentavo savo svarstymus ir kėlė hipotezes. O kaip įsitikinti, ar jie teisūs? Tam reikėjo surinkti klasės draugų pateiktus duomenis, atlikti skirtingus skaičiavimus, analizuoti gautus rezultatus, braižyti diagramas ir pateikti galutines išvadas. Projektas baigėsi atliktų tyrimų pristatymais. Paaiškėjo, kad vienos hipotezės pasitirtino, o kitos – nepasitvirtino. Mokinius pradžiugino pateikta išvada, kad dauguma mokyklos trečiokų perka pietus, o tik užkandžius perka mažesnioji mokinių dalis. Tai leidžia teigti, kad trečiokai maitinasi sveikai ir pinigus leidžia atsakingai. Pristatyme dalyvavę mokytojai ir mokiniai galėjo užduoti klausimus pranešėjams. Į klausimą, kas šiame projekte labiausiai patiko, trečiokai atsakė, kad jiems įdomu buvo kasdien skaičiuoti savo pinigus, stebėti, kur juos išleidžia, lyginti, o labiausiai – dirbti komandoje.