Psichologas

 

  • PSICHOLOGINĖS PAGALBOS TEIKIMAS PROGIMNAZIJOJE

Pagalbos gavėjai – mokiniai. Teikiant Pagalbą, bendradarbiaujama su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ir kitais švietimo pagalbos specialistais, Pagalbą teikiančiomis tarnybomis, sveikatos priežiūros, teisėtvarkos institucijomis ir kitomis įstaigomis bei organizacijomis.

Pagalba progimnazijoje mokiniui teikiama, kai kreipiasi šie asmenys: pats mokinys, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, kiti mokyklos darbuotojai.

Progimnazija įsipareigoja užtikrinti Pagalbos teikimą, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) įsipareigoja užtikrinti mokinio dalyvavimą jam teikiant Pagalbą.

 

Progimnazijos psichologo darbo funkcijos:

    1. atlikti mokinio Pagalbos ir (ar) ugdymosi poreikių vertinimą.
    2. konsultuoti Pagalbos gavėjus ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir (ar) vesti jiems užsiėmimus.
    3. vykdyti krizių intervenciją ir postvenciją, kartu su pedagoginių psichologinių tarnybų specialistais teikti Pagalbą mokiniams, siekiant veiksmingesnio mokinio grįžimo į jam įprastą gyvenimo, funkcionavimo lygį.
    4. bendradarbiauti dėl psichologinių problemų prevencijos įgyvendinimo mokykloje su už prevencinę veiklą mokykloje atsakingais darbuotojais, kitais švietimo pagalbos specialistais bei kitomis psichologinių problemų prevenciją vykdančiomis įstaigomis bei organizacijomis.
    5. bendradarbiauti, šviesti, teikti rekomendacijas dėl mokinių psichologinių ir (ar) ugdymosi problemų mokyklos mokytojams ir kitiems su mokinio ugdymu ir (ar) švietimo pagalba susijusiems asmenims mokykloje ir / ar už mokyklos ribų;
    6. teikti ir gauti informaciją apie mokinius, turinčius psichologinių, asmenybės ir (ar) ugdymo problemų, suinteresuotiems asmenims / iš suinteresuotų asmenų ar sveikatos priežiūros įstaigoms bei kitoms institucijoms / iš šių institucijų teisės aktų nustatyta tvarka;
    7. dalyvauti mokyklai atliekant aktualius tyrimus;
    8. dalyvauti mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje, kitose darbo grupėse, susijusiose su psichologo funkcijomis;
    9. tobulinti profesines kompetencijas, reikalingas mokyklos psichologo funkcijoms atlikti;
    10. tvarkyti ir pildyti mokyklos nustatyta tvarka Pagalbos gavėjų žurnalą;
    11. pagal kompetenciją kartu su mokytojais ir kitais švietimo pagalbos specialistais rengti ir įgyvendinti individualaus ugdymo plano mokiniui Pagalbos dalį;
    12. rinkti, analizuoti ir profesiniais tikslais naudoti informaciją, reikalingą Pagalbai mokiniams teikti;
    13. dalyvauti formuojant teigiamą mokyklos bendruomenės  požiūrį į įtrauktį, padėti geriau pažinti mokinių įvairovę ir jų poreikius.