„Universalaus dizaino taikymo praktikos ugdymo veiklose“
2024 m. balandžio 24 d. Panevėžio miesto gamtos, pradinių klasių mokytojai bei pagalbos mokiniui specialistai dalyvavo programos „Tūkstantmečio mokyklos“ stažuotėje „Universalaus dizaino taikymo praktikos ugdymo veiklose“ Vilniaus mieste. Iš „Vyturio“ progimnazijos vykome trise: mokytojos Gita Gižienė, Sonata Petraitienė ir specialioji pedagogė Ramūnė Doliebienė.
Stažuotė suorganizuota taip, kad turėjome aplankyti tris skirtingas vietas. Pirmiausia lankėmės Vilniaus ugdymo centre ,,Upės teka”. Mus maloniai sutiko ir apie mūsų kūno pojūčius papasakojo ergoterapeutė Jonė Ambraziejienė. Ji pateikė įdomios informacijos iš savo darbo praktikos, papildė žinių bagažą apie tris papildomus kūno pojūčius, paaiškino, kodėl labai svarbu atpažinti kiekvieno vaiko, suaugusio žmogaus sensorinį profilį ir kaip tas žinojimas mums gali padėti kasdieniame gyvenime. Turėjome galimybę apžiūrėti centro patalpas, išbandyti sensorines priemones. Antroji vieta, kur gilinome savo žinias buvo ,,Penki pojūčiai“ centras. Mus sutiko ir viską pristatė pati centro įkūrėja, sistemos ,,Penki pojūčiai“ kūrėja Gabrielė Tervidytė – Arandi. Neįprastoje, atpalaiduojančioje aplinkoje, sensoriniame kambaryje buvo pristatoma sensorikos ugdymo svarba. Moteris paaiškino, kaip galime atpažinti, kas mus atpalaiduoja, kas sudirgina, kaip išvengti sensorinės perkrovos. Svarbiausia tądien išgirsta ir daug kartų pakartota frazė buvo ,,Mažiau yra geriau“. Labiausiai patiko tai, jog specialistė atsakė į tiek metų mokytojus kamavusius klausimus ,,Kodėl mokiniai supasi ant kėdės per pamokas?“ ,,Kaip elgtis?“ Visos aptarėme, kad žinojimas, jog taip tam konkrečiam vaikui tuo metu reikia elgtis, nes jo sensorika jam siunčia signalus, mums padės ramiau reaguoti ir priimti tokį elgesį. Ramios ir atsipalaidavusios vykome į ,,Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnaziją“. Mokyklos direktorius pristatė mokyklos viziją, papasakojo, kokiais principais vadovaujasi vadovaudamas mokyklai, aprodė įvairias mokyklos erdves.